Gospodarska zbornica   Dolenjske in Bele krajine

Pametna Specializacija

Objavljen prvi javni razpis v okviru Strategije pametne Specializacije

1.2.2016 - Objavljen prvi javni razpis v okviru Strategije pametne Specializacije, ki združuje podporo vse od industrijskih raziskav in eksperimentalnega razvoja do trga.

Ministrstvi za izobraževanje, znanost in šport ter za gospodarski razvoj in tehnologijo sta v petek, 29. januarja 2015, v Uradnem listu RS (št. 6/2016, st. 150) objavili prvi skupni javni razpis z naslova Strategije pametne specializacije (S4) v skupni vrednosti 67 milijonov evrov. Zanj bo Evropski sklad za regionalni razvoj prispeval 80 odstotkov celotne vrednosti, oz. 53,6 milijona evrov.

Javni razpis za izbor operacij prvič združuje podporo vse od faze industrijskih raziskav in eksperimentalnega razvoja do trga. Skladno s tem je strukturiran v dva sklopa in sicer:

Cilj javnega razpisa z vidika Operativnega programa za izvajanje evropske kohezijske politike je prispevati k:

  • Specifičnemu cilju prednostne naložbe »Izboljšanje infrastrukture za raziskave in inovacije ter zmogljivosti za razvoj odličnosti pri raziskavah in inovacijah ter promocija kompetenčnih centrov, zlasti tistih v evropskem interesu«, ki je »Učinkovita uporaba raziskovalne infrastrukture ter razvoj znanja/kompetenc za boljše nacionalno in mednarodno sodelovanje v trikotniku znanja«.

ter

  • Specifičnemu cilju prednostne naložbe: »Spodbujanje naložb podjetij v raziskave in inovacije ter vzpostavljanje povezav in sinergij med podjetji, centri za raziskave in razvoj ter visokošolskim izobraževalnim sektorjem, zlasti s spodbujanjem naložb na področju razvoja izdelkov in storitev, prenosa tehnologij, socialnih in ekoloških inovacij, aplikacij javnih storitev, spodbujanjem povpraševanja, mreženja, grozdov in odprtih inovacij prek pametne specializacije ter podpiranjem tehnoloških in uporabnih raziskav, pilotnih linij, ukrepov za zgodnje ovrednotenje izdelkov, naprednih proizvodnih zmogljivosti in prve proizvodnje zlasti na področju ključnih spodbujevalnih tehnologij ter razširjanje tehnologij za splošno rabo«, ki je »Povečan delež inovacijsko aktivnih podjetij«.

Omenjena cilja po prednostih področjih konkretizira Slovenska strategija pametne specializacije, ki je strateško usmerjena v TRAJNOSTNE TEHNOLOGIJE IN STORITVE ZA ZDRAVO ŽIVLJENJE, ki naj Slovenijo umestijo kot zeleno, aktivno, zdravo in digitalno regijo, z vrhunskimi pogoji za ustvarjanje in inoviranje, usmerjeno v razvoj srednje in visoko tehnoloških rešitev na nišnih področjih. Ključni cilji, ki se pri tem zasledujejo so:

  1. Dvig dodane vrednosti na zaposlenega.
  2. Dvig deleža visokotehnološko intenzivnih proizvodov v izvozu.
  3. Dvig deleža izvoza storitev z visokim deležem znanja v celotnem izvozu.
  4. Dvig celotne podjetniške aktivnosti.

 

Vir: Tiko pro

Nazaj