Gospodarska zbornica   Dolenjske in Bele krajine

Sekcija za okolje in energijo

Po novem spreminjanje bistvenih podatkov v Registru nepremičnin le z elaboratom

Po novem spreminjanje bistvenih podatkov v Registru nepremičnin le z elaboratom

28.11.2018 - Geodetska uprava RS vse lastnike nepremičnin ponovno obvešča, da se bistvenih podatkov o stavbah v Registru nepremičnin (REN) po 22. novembru ne bo več dalo spreminjati brezplačno preko vprašalnikov, ampak bo treba naročiti elaborat pri geodetskem podjetju ali projektantu. S tem je zagotovljena pravna varnost lastnikov nepremičnin tudi za podatke, ki so bili v preteklosti evidentirani le z vprašalnikom.

Po 22. novembru se podatkov o legi in obliki stavbe, o površinah, dejanskih rabah delov stavb in letnicah izgradnje ne bo moglo več spreminjati preko vprašalnikov. Za spremembo teh podatkov bo treba naročiti elaborat geodetske storitve pri geodetskem podjetju ali projektantu. Vpis stavbe v kataster stavb je potreben v roku enega meseca po zaključku gradnje oziroma ob začetku uporabe take novogradnje. Vloga za evidentiranje z izdelanim elaboratom geodetske storitve se odda na najbližjo geodetsko upravo. Ceno storitve izdelave elaborata je treba preveriti pri posameznem izvajalcu.

Po tem datumu bo lastnik sam z vprašalnikom lahko še vedno spreminjal naslednje podatke:

  • o stavbi: podatki o priključkih (elektrika, kanalizacija, vodovod, plin), o letu obnov (fasada, streha), o materialu nosilne konstrukcije, o tipu stavbe (nekateri drugi podatki se bodo zbirali samo do 31. 7. 2019);
  • o delu stavbe: o letih obnov (okna, inštalacije), o dvigalu, o višini etaže, o številki nadstropja, o upravniku, za rezervoarje in silose pa še njihova prostornina (nekateri drugi podatki se bodo zbirali samo do 31. 7. 2019).

Po 22. novembru pa spreminjanje podatkov preko spletne aplikacije ne bo več mogoče. Lastnik mora izpolnit vprašalnik registra nepremičnin, ki je dostopen na spletni strani geodetske uprave. Geodetska uprava bo o vpisu podatkov iz priloženega vprašalnika izdala odločbo. S tem je zagotovljena pravna varnost lastnikov za vse podatke o stavbah in delih stavb, tudi za podatke, ki se spreminjajo le z vprašalnikom.

Lastnikom priporočamo, da preverijo evidentirane podatke o njihovih nepremičninah  preko javnega vpogleda v podatke o nepremičninah dostopnega na portalu e-prostor. Če so podatki ustrezno evidentirani, pa čeprav samo v registru nepremičnin na osnovi vprašalnikov, lastnikom ni treba storiti ničesar.

 

Vir in foto:  Ministrstvo za okolje in prostor

Nazaj