Gospodarska zbornica   Dolenjske in Bele krajine

Sekcija računovodij Dolenjske in Bele krajine

Vlada določila besedilo predloga novele Zakona o davčnem postopku

18.3.2019

Vlada je določila besedilo predloga novele Zakona o davčnem postopku. Njen glavni cilj je prenos evropskih direktiv, na podlagi katerih med drugim razširjamo področje uporabe obvezne avtomatične izmenjave podatkov na potencialno agresivne čezmejne davčne aranžmaje ter nadgrajujemo obstoječe mehanizme za reševanje čezmejnih davčnih sporov.

S predlogom novele v slovenski pravni red prenašamo spremembe evropske direktive glede obvezne avtomatične izmenjave informacij na področju obdavčenja v zvezi s čezmejnimi aranžmaji, o katerih se poroča (direktiva 2018/822/EU). Obvezno avtomatično izmenjavo podatkov razširjamo na potencialno agresivne čezmejne davčne aranžmaje.

Na strani posrednikov (to so davčni svetovalci in drugi udeleženci, ki so običajno povezani z ustvarjanjem, trženjem ali implementacijo takšnih aranžmajev) povečujemo preglednost, na podlagi česa bodo davčni organi dobili pravočasne, celovite in relevantne informacije. Predvideno je namreč, da prek razkritij s strani posrednikov zajamemo aranžmaje, ki jih identificiramo prek petih skupin prepoznavnih značilnosti oziroma lastnosti čezmejnega aranžmaja, ki nakazuje morebitno tveganje za izogibanje davkom.

V slovenski pravni red s predlogom novele prenašamo tudi direktivo o mehanizmih za reševanje davčnih sporov v EU (direktiva 2017/1852/EU), ki jo moramo implementirati do konca junija 2019. Njen namen je povečati učinkovitost postopka skupnega dogovarjanja kot temeljnega mehanizma, namenjenega reševanju čezmejnih davčnih sporov, oziroma vzpostavitev ukrepov, ki bodo zagotovili učinkovito reševanje sporov, povzročenih zaradi različne razlage in uporabe dvostranskih ali večstranskih mednarodnih pogodb.

Pričakujemo, da bo pregledno urejen postopek povečal zaupanje davčnih zavezancev v davčni sistem in še dodatno spodbudil prostovoljno izpolnjevanje davčnih obveznosti. Predvidevamo tudi, da bo pri tistih pravnih osebah, ki poslujejo čezmejno, ta ureditev zaradi zagotovljene večje gotovosti in predvidljivosti pospešila tudi naložbene odločitve. Reševanje sporov bo za davčnega zavezanca manj administrativno obremenjujoče kot doslej, prav tako pa bodo v tem postopku tudi nižji stroški za davčne zavezance in davčni organ.

Predlog novele vključuje tudi nekatere druge spremembe in dopolnitve, ki zagotavljajo pravno varnost davčnega zavezanca v davčnem postopku in učinkovito pobiranje davkov. Med drugim se nanašajo na pridobivanje podatkov, ki jih davčni organ potrebuje za pobiranje davkov. S predlogom novega 39.a člena se tako družbam za upravljanje investicijskih skladov in Upravi RS za javna plačila določa obveznost elektronskega posredovanja podatkov Finančni upravi RS. To bo vplivalo na ekonomičnost vodenja postopkov in s tem tudi na učinkovitost pobiranja davkov.  

Spremembe se nanašajo tudi na popravljanje davčnega obračuna oziroma popravke obračuna davčnega odtegljaja zaradi odločitve sodišča ali sklenjene izvensodne poravnave v delovnih in socialnih sporih. Roki za popravke bodo po novem daljši kot v veljavni ureditvi.

Nazaj