Gospodarska zbornica   Dolenjske in Bele krajine

Četrta mednarodna konferenca o razvoju cestnega prometa v smeri Novo mesto – Karlovac – Bihać

Četrta mednarodna konferenca o razvoju cestnega prometa v smeri Novo mesto – Karlovac – Bihać

19.3.2019

"Temo prometne povezave med tremi sosednjimi regijami Karlovačke županije, Dolenjske in Bele krajine ter Unsko-sanskega kantona iz Bosne in Hercegovine so pred 12 leti odprle tri partnerske gospodarske zbornice. Danes lahko na tej četrti konferenci govorimo, da je že prišlo do uresničitve določenih aktivnosti. Pred nami so še številni novi izzivi in ​​projekti, ki se morajo nadaljevati s sodelovanjem ustreznih institucij in izmenjavo informacij za optimalno uresničevanje v korist prebivalcev in poslovnih ljudi treh regij«, je na mednarodni konferenci o razvoju cestnega prometa v smeri Novo mesto - Karlovac - Bihać, ki je potekala 12. marca 2019 v dvorani HGK Županijske komore Karlovac, dejal dr. Zlatko Kuzman, predsednik HGK ŽK Karlovac.

V predstavitvi aktualnosti v Karlovški županiji je dr. Kuzman skupaj s pregledom načrtovanih prometnih dejavnosti v županiji komentiral tudi vseevropske prometne usmeritve, ki potekajo preko ozemlja Republike Hrvaške in njihov širši pomen za razvoj regije. Miro Škrgatić, predsednik uprave Autoceste Rijeka - Zagreb in predsednik hrvaškega združenja koncesionarjev avtocest, je govoril o procesu premikanja državne ceste D6 iz Novigrada v Lišnico (D3), ki bo znatno zmanjšala tranzitni promet v centru Karlovca in naseljih južno od avtoceste s področja Duga Rese omogočila boljšo povezavo z avtocesto A1. Poleg tega bo projekt zagotovil večjo varnost in krajša potovanja po poti med Slovenijo in Bosno in Hercegovino, kar je še posebej pomembno zaradi naraščajočega števila prihodov turistov in vikend migracij prebivalcev Unsko-sanskega kantona in zaposlenih v BiH. Do konca leta 2020 naj bi se faza projektiranja končala, sama gradnja pa je načrtovana za obdobje od 2021 do 2023.

O aktivnostih na slovenski strani so govorili direktor Gospodarske zbornice Dolenjske in Bele krajine Tomaž Kordiš ter predstavnika Ministrstva za infrastrukturo (MzI) Zvonko Zavasnik in Drago Bregar. Gospodarska zbornica Dolenjske in Bele krajine že leta aktivno spremlja in sodeluje pri projektu 3. razvojne osi - jug, saj je gospodarsko ena najrazvitejših slovenskih regij s pretežno izvozno orientiranim gospodarstvom. Predstavnika MzI sta predstavila potek projekta 3. razvojne osi s posebnim poudarkom na njegov južni del, ki je vezan na izgradnjo štiripasovne hitre ceste od Novega mesta do Metlike oz. do hrvaške meje. Izvedba projekta ja načrtovana za tri etape: Novo Mesto – Maline (Gorjanci), Maline (Gorjanci) – MMP Metlika in priključek Črnomelj jug in priključek Črnomelj jug – Vinica. Še posebej sta poudarila, da je na meji med državama potrebno določiti stično točko.

Po sprejetju strateških dokumentov prometnega razvoja v BiH lahko Unsko-sanski kanton hitro "lovi" povezavo z novimi prometnimi usmeritvami k boljši povezavi s Hrvaško in Slovenijo, je povedal Enes Ružnić, predsednik Gospodarske zbornice Unsko-Sanskega kantona. Predstavnica Javnega podjetja Federacije Bosne in Hercegovine Fata Terzić je predstavila aktivnosti na območju Bihaća za povezavo kantona s 3. razvojno osjo. Gre za gradnjo avtoceste Velika Kladiša in Cazin ter izgradnjo hitre ceste od mejnega prehoda z Republiko Hrvaško Izačići (Ličko Petrovo Selo) do Bihaća. Konferenco so podprli predstavniki lokalnih oblasti, župan Karlovaške županije Damir Jelić, predsednik vlade Unsko-sanskega kantona Mustafa Ružnić, medtem ko je Novo mesto zastopal Iztok Kovačić, vodja občinskega urada za prostorsko načrtovanje in razvoj. Po predstavitvi projektov iz vseh treh regij so sledili individualni stiki in izmenjava informacij med predstavniki mejnih mest in občin ter ustreznimi županskimi in mestnimi uradi s predstavniki hrvaških cest in Ministrstva za pomorstvo, promet in infrastrukturo. Skupni sklep vseh udeležencev je, da je nujno nadaljevati sodelovanje pri izmenjavi informacij o projektih o razvoju regionalne prometne infrastrukture, saj je to edini način povezovanja treh sosednjih regij z najhitrejšimi in najučinkovitejšimi evropskimi prometnimi usmeritvami ter izkoriščanja sinergijskih učinkov razvoja prometa na gospodarski potencial.

 

Foto: http://karlovacki.hr in Eric Weber on Unsplash

Nazaj