Gospodarska zbornica   Dolenjske in Bele krajine

Drobnogled uspeha

S cvetličarsko gobo v svet

POSLOVNA MISEL »Bela krajina in njena slabša cestna povezava so lahko tudi velika prednost. Bela krajina ima dovolj kakovostne delovne sile, ki je zadovoljna že s tem, da ima redno delo blizu doma in se jim ni treba voziti čez Gorjance. Če ustvariš urejeno delovno okolje za sodelavce, posluješ pošteno in vztrajno, ob tem pa vlagaš v razvoj, inovacije in izobraževanje, lahko uspeš tudi v slabših gospodarskih razmerah.«

Uspeh št. 15

 

JULIJ BRINC, SMITHERS OASIS ADRIA

Julij Brinc mlajši se je v družinskem podjetju zaposlil takoj po srednji šoli. Nikoli ni veliko razmišljal o svoji karierni poti, vendar mu je bilo podjetnišvo kot sinu podjetnika in podjetnice položeno tako rekoč v zibel. Pravi, da je disciplino in delovne navade pridobil s športom, ko se je v srednješolskih letih profesionalno ukvarjal z motokrosom. Vendar ko se je znašel v družinskem podjetju, je hitro ugotovil, da ima do podjetništva in svojega dela veliko strast. Pravi, da je ta ključna za uspešno delo: »Na ta način navdušuješ svoje zaposlene in poslovne partnerje.« Začel je v proizvodnji in kmalu začel zahajati v očetovo pisarno. Leta 2004 se je oče odločil, da podjetje prepusti sinu; takrat je Julij Brinc mlajši prevzel vodenje podjetja.

PODJETJE SMITHERS OASIS ADRIA IMA TRADICIJO ŽE OD LETA 1979, KO JE JULIJ BRINC STAREJŠI KOT SAMOSTOJNI PODJETNIK USTANOVIL PODJETJE IKEBANA BRINC. ZAČEL JE Z  DEJAVNOSTJO IZDELAVE IN PREDELAVE GOBE ZA ARANŽIRANJE SUHEGA IN SVEŽEGA CVETJA. OD ZAČETKA JE IZDELOVAL CVETLIČARSKO GOBO SAM, KER PA GRE ZA NEVARNO IN ZAPLETENO PROIZVODNJO  JE KMALU ZAČEL V NEMČIJI ISKATI POSLOVNE PARTNERJE, OD KATERIH BI ZAČEL KUPOVATI CVETLIČARSKO GOBO. PRIŠEL JE V STIK S PODJETJEM SMITHERS OASIS GERMANY IN POSTAL UVOZNIK NJIHOVIH CVETLIČARSKIH IZDELKOV.

 

V 32 letih obstoja se je podjetje spreminjalo in močno razvijalo. Prvo večjo prelomnico je doživelo, ko so leta 1996 kupili večji obrat v Črnomlju. Takrat so začeli z razvojem novih izdelkov, razširili so proizvodnjo in začeli širiti svoj tržni delež z območja nekdanje Jugoslavije po celotni Evropi. Po 25 letih vodenja svojega podjetja se je Julij Brinc starejši odločil odstopiti z mesta direktorja ter predati podjetje svojemu sinu, ki je odprl lastno obrt in prevzel celotno dejavnost podjetja. Takrat so podjetje preselili na sedanjo lokacijo v Gradcu v Beli krajini. Julij Brinc mlajši je kmalu začel iskati nove možnosti širitve tržišča in začel razmišljati o prodaji podjetja. Ta cilj je celo zapisal na kos papirja. Leta 2006 so se odločili za prodajo podjetja skupini Smithers Oasis in od takrat naprej delujejo kot Smithers Oasis Adria. Ohranili so lastno proizvodnjo in razvoj ter razširili promet. »Smithers Oasis je bil za nas vedno izjemno pomemben partner, kljub temu pa smo delali tudi s konkurenco. V to smo bili primorani, da smo zapolnili zmogljivosti proizvodnje.« Združitev je bila smiselna za obe strani. »Smithers Oasis sodeluje večinoma z grosisti, zato imamo v skupini posebno mesto zaradi našega odnosa s cvetličarji, s katerimi imamo že dolga leta neposreden stik. Slovenija je majhna in še vedno sami dostavljamo v cvetličarne. To pa pomeni, da dobimo informacije, kaj si cvetličarji želijo, kaj potrebujejo in kakšni so trendi, iz prve roke. In temu sledimo z razvojem novih, inovativnih izdelkov.«

S slabšimi gospodarskimi razmerami se spopadajo razmeroma dobro, ker je njihov trg precej razpršen. Več kot 70 odstotkov proizvodnje izvozijo. Iz majhnega podjetja iz majhnega kraja izvažajo tudi v združene države in na Japonsko. »Včasih se mi zdi kar neverjetno, da smo uspeli tako daleč od doma, in to z razrezom gobe, ki je precej enostaven proces. Ampak smo naredili tako inovacije, da so izdelki zanimivi tudi za tako oddaljene trge.« Takrat so dokazali, da so sposobni z inovativnostjo in vztrajnostjo doseči ves svet. Pri uspešnosti jim veliko pomeni blagovna znamka. »To je začel graditi že oče, ki je investiral v blagovno znamko Oasis. Ta je bila sicer last Smithers Oasisa, vendar je oče spoznal, da bi bila izgradnja lastne blagovne znamke predraga in preveč tvegana.«

Konkurenčnost njihovega podjetja Julij Brinc vidi v tem, da so stalno vlagali v razvoj. Cvetličarska branža je zelo ozka, zato na trgu ni strojev, ki so jih potrebovali. Že oče je sestavil ekipo razvojnikov, ki razvijajo in prilagajajo stroje ter orodja za njihovo proizvodnjo. Danes pa predvsem veliko vlagajo v to, da poslujejo stroškovno učinkovito in izboljšujejo ter inovirajo postopke v proizvodnji in poslovanju. Uvedli so sistem nagrajevanja idej zaposlenih in od lanskega leta, ko so ga uvedli, uresničili že več kot 30 idej.

Julij Brinc se je pred dvema letom spopadel z novim izzivom. Je vodja prodaje za vzhodno Evropo, zato je veliko na poti. Svoje podjetje je organiziral tako, da ima ekipo odličnih zaposlenih, ki so sposobni samostojno voditi podjetje v njegovi odsotnosti. V tako organizacijo je bil prisiljen zaradi novih obveznosti, ki jih je prevzel v skupini Smithers Oasis. Hkrati pa je prišel do spoznanja, da so zaposleni pripravljeni narediti veliko, če imajo primerno priložnost in spodbudo. Veliko vlagajo v izobraževanje zaposlenih ter svojim zaposlenim omogočajo tudi osebnostni razvoj. »Ljudem moraš dati priložnost, da se izkažejo. Jim prepustiti, da prevzemajo odgovornost,« poudarja.

Nazaj