Gospodarska zbornica   Dolenjske in Bele krajine

Drobnogled uspeha - Katarina Žunič

Kreativni in podjetni

Studio Virc, Boštjan Virc PODJETNIŠKA MISEL »Nikoli nismo zapravljali za stvari, ki niso bile neposredno povezane z našim poslom, in vedno smo imeli pred očmi, kaj je za razvoj podjetja najbolj pomembno. Ključno je, da imaš izdelan poslovni model, h kateremu se vedno lahko vračaš in preverjaš svoje odločitve. Treba je biti neustrašen in potrkati tudi na taka vrata, ki se zdijo nedostopna. Menim pa, da se je treba tudi stalno spraševati, kdaj nastopi točka, ko moraš odnehati ali z nekim projektom ali z neko idejo ali s poslom v celoti.«

Uspeh št. 16

Podjetje Studio Virc sta ustanovila brata Andrej in Boštjan Virc, ko sta se leta 1992 oba soočila s prelomnimi življenjskimi okoliščinami. Andrej je bil zaposlen v Pionirju, ki je takrat propadel, Boštjan pa je ravno zaključil služenje vojaškega roka in se vpisal na fakulteto. Bil je čas sprememb in odločila sta se, da gresta v svoj posel. Oba sta se še kot majhna ukvarjala z »ljudsko tehniko«. Bila sta navdušena nad modelarstvom, izdelovanjem maket, fotografiranjem, računalništvom, glasbo. Vsa ta nagnjena so ju vodila v odločitev, da sta na začetku podjetja svojo dejavnost zastavila kot večmedijsko produkcijo. Ukvarjala sta se z videom, fotografiranjem in sprva tudi z grafičnim oblikovanjem. V nekaj letih sta svojo dejavnost usmerila v korporativno video produkcijo. Kasneje so svojo dejavnost razširili tudi na druga področja. Danes veliko sodelujejo s televizijo in se ukvarjajo z avtorsko produkcijo, kot so dokumentarni filmi in tudi igrani filmi. Ta del se je veliko bolj razširil, ko se je v podjetje dejavno vključil še Andrejev sin Žiga Virc.

 

Podjetje Studio Virc je tipično družinsko podjetje, v katerem se vsa družina vključuje v njegove dele. Žiga je še kot majhen fant med poletnimi počitnicami pomagal pri projektih. Andrejeva žena, ki je bila radijska voditeljica, je nekaj časa sinhronizirala filme. Poslovne prostore imajo v družinski hiši. Poslovati so začeli, ko so bila družinska podjetja večinoma obrtniška in za druge dejavnosti to ni bilo najbolj značilno. Vendar se je ta model za prvo obdobje podjetja pokazal za zelo uspešnega. Začetki poslovanja so bili mnogo počasnejši kot sta pričakovala Boštjan in Andrej. »Prvih nekaj let je bilo kar težko. Vendar sva kmalu začela sodelovati s podjetji v lokalnem okolju, kot so Revoz, Krka, Labod, Kolpa, Trimo. To ozko lokalno okolje je bilo odskočna deska za naše majhno podjetje,« pripoveduje Boštjan Virc.

Po začetnem obdobju je sledilo obdobje, v katerem so zelo veliko delali za podjetje Revoz. Nato je prišlo do prelomnega trenutka, ko je Revoz poostril svojo politiko do dobaviteljev. V tem položaju so se zavedli, da morajo v svoje poslovanje vnesti spremembe. Do takrat sta bila v podjetju zaposlena le Andrej in Boštjan Virc, leta 2000 pa so razširili ekipo in intenzivno začeli s trženjem in prodajo. Želeli so se širiti izven lokalnega okolja, kar je za njih pomenil velik korak naprej. Dobili so nekaj odličnih priložnosti in ugotovili, da z dobrim delom in vztrajnostjo lahko prodrejo kamor koli.

Največ vlagajo v znanje, v ljudi. Veliko se izobražujejo in hodijo na festivale. Te številke so večje od vlaganj v opremo, pri čemer so precej bolj previdni. »Tehnologija hitro zastari, poleg tega je te opreme sedaj na trgu veliko, ker se je marsikdo uštel pri investicijah in so najemi razmeroma ugodni,« pravi Boštjan, »klasična napaka, ki jo delajo nekateri iz naše panoge, je veliko navdušenje nad tem, kakšno opremo imaš. Zame oprema ni tako pomembna, to je le pripomoček za uresničevanje idej.« Razvoj tehnologije je njihovo poslovanje spremenil, tako da se je pocenil marsikateri del produkcije. Predvsem je sprememba v času postprodukcije, pri čemer vsa komunikacija z naročnikom zdaj lahko poteka na daljavo.

S svojimi filmi se prijavljajo na ugledne festivale. Dva najpomembnejša festivala korporativnih filmov sta v Hamburgu in Cannesu, od koder so prinesli tri nagrade. Festivalov se udeležujejo, zato da dobijo zunanjo potrditev, da ustvarjajo kakovostne filme. Poleg tega so festivali priložnost videti, kaj in kako delajo drugi. Navsezadnje nagrada na takih festivalih prinese vidnost in posledično lahko tudi višjo ceno.

V spremenjenih gospodarskih razmerah zadnjih let so še povečali prodajne napore in iskanje posla. »To se je prav v naši panogi izkazalo za uspešno, saj je bilo takrat veliko »filmarjev«, ki so se ukvarjali s komercialno produkcijo in se jim je zdelo izpod časti iskati in pridobivati posle.« V tem obdobju so začeli iskati tudi nove načine financiranja, kot so javni razpisi za avtorsko produkcijo. To je sovpadlo z Žigovo željo po avtorskem ustvarjanju in podali so se na novo področje dela, pri čemer so se povezali z RTV Slovenija. Sledili so dvema ciljema, razširili so področje svojega delovanja in razporedili vire financiranja. Večinski del je še vedno tržna, komercialna produkcija, del pa je avtorske produkcije, ki se financira skozi javne razpise. »Vsako obdobje je treba preživeti in jaz stavim na razmišljanje na drugačen način. Treba je gledati dlje od domačega praga in biti okreten v svojem poslovanju,« pravi Boštjan Virc. »Od začetka podjetja do danes smo vsako leto povečevali promet, torej smo vsako leto nekoliko zrastli.«

Nazaj