Gospodarska zbornica   Dolenjske in Bele krajine

Uvodnik

Prve etape

Uspeh št. 1

Poletni dopusti so končani. Preživeli smo jih različno. Nekateri so spremljali olimpijske igre, drugi poležavali na soncu, jaz sem uspel narediti nekaj kolesarskih kilometrov. Kolesarim namreč zelo rad. In ravno kilometri, preživeti na kolesu, so mi dali idejo, kako povezati prijetno z osrednjo temo prve številke našega novega glasila, našega Uspeha.

Kaj imata skupnega gospodarstvo in kolesarjenje? Prepričan sem, da veliko več, kot se zdi na prvi pogled. Kolesarjenje je šport, ki zahteva veliko vzdržljivosti in vztrajnosti. Oboje je značilno tudi v gospodarstvu. V času ko preštevamo rezultate odlične sezone 2007 in se soočamo s precej spremenjeno gospodarsko sliko v letošnjem letu, sta vztrajnost in vzdržljivost pomembni lastnosti.

Brez ekipnega duha ni uspeha. Tega se kolesarji močno zavedamo, in to ne le profesionalci. Tudi na rekreativnih kolesarskih dirkah vemo, da je bistveno laže voziti v zavetrju kolesarja, ki se prvi sooča z vetrom. In ta veter v gospodarstvu imenujemo konkurenca. Zavetrje lahko v naši regiji ustvarjajo najuspešnejše gospodarske družbe. Predvsem tiste, ki so se upale, tako kot najdrznejši kolesarji na spustih, stopiti na tuje trge. Se soočiti z mednarodno konkurenco in preveriti, kako dobre so. Takšne družbe so nam lahko v pomoč. Razpolagajo z obilo znanja in praktičnih izkušenj. Marsikatero so pripravljene deliti s tistimi, ki še razmišljajo, ali se podati na nove trge zdaj, ko nam gre tudi doma (pre)dobro.

Pri kolesarjenju je pomembno še nekaj. Nenehno moraš biti v gibanju, sicer padeš. Tu ni nobene razlike. Menim, da bi marsikatera družba lahko zaspala na lovorikah, če bi se lansko leto ponovilo. V tem smislu je lahko letošnje leto priložnost in spodbuda za uresničitev inovacij, analizo poslovanja in novo ovrednotenje poslovnih ciljev.

V gospodarstvu smo bili priča številnim poslovnim idejam, ki so bile prezgodnje in na drugi strani zamujene. Kolesarske ekipe nenehno oprezajo za drugimi, kdaj bodo napadle, da ne bodo prezgodaj pošle moči in da ne bodo prepozne. Tudi v gospodarstvu je treba preverjati strategijo in taktiko, za katero smo se odločili, ali je še vedno prava ali potrebna prenove. Odločajo podrobnosti. Danes so ključni dejavniki konkurenčnosti zaposleni, inovacije, energija … To so naše težave, to so naše priložnosti.

Z ustanovitvijo prve pravno samostojne regionalne zbornice smo odpeljali prolog. Za nami je že nekaj uvodnih etap. Te so običajno ogrevalne narave. Tudi kakšen gorski cilj je že za nami. A najpomembnejše nas še čaka. Ritem, ki smo si zadali in v kakršnem dela naše regijsko gospodarstvo, je visok. In naš cilj je obdržati visok ritem s čim manj posledicami. Konkurenčna moštva ravno tako razmišljajo, kako bi bila odlična, ne le dobra.

Za konec pa – saj veste. V kolesarstvu štejejo le zmage. V gospodarstvu ni nič drugače. Naša zmaga so zadovoljni člani. Naša etapna zmaga je, da v tem trenutku naši člani ustvarijo prek 80 odstotkov vseh prihodkov v regiji. A to še ni konec. Naši cilji so višji.

Naj bo ta uvodnik izziv za vse, ki si upate in ki ste z drznostjo uspeli postaviti naše regijo med vodilne gospodarske regije v državi. Poskrbite, da boste dobili čim več posnemovalcev.

In kakšna je razlika med gospodarstvom in kolesarjenjem?

Nazaj