Gospodarska zbornica   Dolenjske in Bele krajine

V središču

11. dan kakovosti in inovativnosti Dolenjske in Bele krajine

Uspeh št. 2

Odličnost vodenja in poslovni modeli

Rdeča nit so vrednote

Kako biti še boljši, je bilo postavljeno vprašanje v uvodu 11. dneva kakovosti in inovativnosti. Odgovor na to vprašanje je tudi v motu letošnjega srečanja: Odličnost vodenja in poslovni modeli«, ki je tudi naslov prispevka Borisa Bukovca. Oblikoval ga je na osnovi dolgoletnih izkušenj na področju uvajanja sistemov kakovosti in tehnik spodbujanja ustvarjalnosti. Opozoril je na razumevanje in sprejemanje nove vloge vodilnega osebja in na dejstvo, da so za dosego kakovostnih premikov na osebni, skupinski ali sistemski ravni predhodno potrebni premiki naših osnovnih vzorcev in pogledov. »Današnji čas narekuje delovanje od znotraj navzven; ne delo na ukaz, ampak delo iz želje. To pa zahteva pomembno transformacijo vodilnih. Pot do odličnega vodenja pelje skozi preoblikovanje iz klasičnega menedžerja prek voditelja v trenerja.«

Boris Bukovec je predstavil štiri ravni in ključna načela paradigme vodenja po načelih – na osebni ravni je to verodostojnost, na medosebni ravni zaupanje, na menedžerski ravni moč in na organizacijski ravni ubranost. Za odlično vodenje je nujno obvladovanje samega sebe, saj organizacijska odličnost izhaja iz osebne odličnosti in verodostojnosti, je poudaril. Predstavil je tudi koncept izboljšanja osebne odličnosti in opozoril na vrednote. Te je treba dobesedno živeti vsak dan in na vseh ravneh. Odličnost vodenja, je zaključil Boris Bukovec, je odvisna od osebne odličnosti.

O teh vsebinah je govoril tudi prispevek Sonje Gole z naslovom Aktualna finančna kriza v luči odličnosti vodenja v obdobju gospodarske recesije. Skozi svojo osebno življenjsko zgodbo je prikazala, kako je vsrkavala vrednote od družinskega okolja naprej (poštenost, spoštovanje, iskanje možnosti, prizadevanje). »Odličnost vodenja mora – ob mnogih drugih lastnostih in vsebinah – vsebovati tudi pripravljenost na neuspeh. To sicer ni hvaležno, je pa koristno! Dejstvo je, da se vsi poskusi ne končajo vedno s pozitivnim izidom, zato je poraz veliko laže preseči, če si na njega pripravljen. Z rezervnim scenarijem je reakcijski čas odzivnosti krajši in učinkovitejši.«

Boris Dular je svoj prispevek utemeljil na nujnosti nenehnega izobraževanja in usposabljanja vodij. Predstavil je pristope v sistemu izobraževanja in osebne rasti, ki so v Krki kot mednarodni in večkulturni gospodarski družbi specifični. Pri tem so ključne vrednote tako podjetja kot tudi vrednote posameznika, saj je razvoj kulture odličnosti najtesneje povezan z vodenjem.

Od discipline do nore ideje

Sledile so predstavitve dobrih praks, najprej iz Tiskarne Novo mesto, pri čemer je direktor Peter Ivančič poudaril tudi red in spoštovanje discipline kot osnovo za vzpostavitev zdravih odnosov, s čimer se je moral soočiti ob prevzemu svoje funkcije, da je lahko dosegel viden napredek.

Simpatičen in koristen je bil prispevek Marice Štajdohar. Sproščujoč prispevek, ki je zelo konkretno pokazal, kako nujno je medsebojno spoštovanje oz. kako neproduktivno je poudarjanje ravni pomembnosti, ko gre za iste cilje, saj je vodenje v službi človeka.

Tudi prispevek iz Danffosa, ki ga je podala Darinka Jerčinovič Vrlinič, o njihovem programu za dvig produktivnosti in vodenja se je dotikal vrednot. BOS, ki ni blagovna znamka oblačil ali cigaret, ampak je sistem poslovne kakovosti z mednarodnimi standardi kakovosti, okoljevarstva ter standardi varnosti zdravja, je predstavila Branka Bradica iz TPV. »Model za razvoj inovativnosti in stalnega izboljševanja spodbujamo z različnimi pristopi – med temi je tudi t. i. koš idej in nora ideja, kar odpira vrata prav vsem pobudam in idejam. In prav vse so dobrodošle!«      

Janko Medja, član uprave UniCredit banke

Čestitam za izbor vsebin današnjega, že 11. dneva kakovosti in inovativnosti Dolenjske in Bele krajine. Kakovostni prispevki s poudarkom na vrednotah kot jedru vodenja kažejo pravo smer. Vodenje je stvar občutka; sistem vrednot pa znotraj tega smerokaz, kako kratkoročne rezultate obrniti v trajne dobrine. Naše vrednote: spoštovanje, zaupanje, odgovornost, svobodno delovanje, transparentnost, enakopravnost, vzajemnost … niso zapisane le na papirju, ampak so v srcih in glavah zaposlenih. Delati je treba skladno z vestjo in vrednotami; le to zagotavlja trajnejšo uspešnost in prednost pred tistimi, ki vrednot ne živijo. To so mehke, hkrati pa zelo močne vsebine, kar ugotavljajo in potrjujejo tudi vsi današnji prispevki, ki so me navdušili.

Franci Štupar

Da bomo uspešni v teh negotovih časih, smo na našem srečanju osvetlili prepletenost odličnosti vodenja in poslovnih modelov. Peter Drucker je napisal: »V prihodnjih desetletjih bo nastala vrsta dejavnosti, storitev in panog, o katerih se nam danes niti ne sanja.« Ali znamo reagirati v pravem času na spremembe, smo dovolj inovativni ter na kakšen način bomo stkali vezi med delodajalcem in delavcem, da bodo poslovni procesi potekali nemoteno?

Skupaj s člani IO sekcije sem vesel, da smo ponudili prave vsebine in da je bilo na srečanju prek sto udeležencev. Brezplačna udeležba je danes že redkost, zato gre zahvala Adrii Mobil, UniCredit banki in Tiskarni Novo mesto, ki so finančno podprle srečanje.

Boris Bukovec

V današnjem spreminjajočem se okolju so klasične vrednote edina stalnica; so kot zvezda vodnica. Srečanje je pokazalo na dokaj dobro pripravljenost našega gospodarstva na nove pogoje in na visoko zavedanje pomena vrednot in s tem vloge vodje in njegovega osebnega zgleda. Danes smo slišali veliko primerov dobrih praks in ti potrjujejo, da smo pripravljeni na  obvladovanje sprememb, ki prihajajo z novo civilizacijsko paradigmo – od globalnega  kapitalizma do omejenosti energetskih virov. Opremljeni z znanjem in s trdnimi vrednotami, ki niso zgolj deklarativne, ampak so pomemben vsebinski del našega življenja, bomo kos izzivom novega časa.   

 

 

 

 

Nazaj