Gospodarska zbornica   Dolenjske in Bele krajine

Mnenja

Tokrat smo poiskali mnenja o inovativnosti kot konkurenčni prednosti. Kaj lahko prinese inovacija sama po sebi in kakšna je ob tem vloga t. i. človeškega faktorja – odnosov, razmišljanja, poslovne kulture …

Uspeh št. 5

Matjaž Strmec – direktor podjetja Danfoss Compressors, Črnomelj:

Podjetje, ki s svojo vizijo ni usmerjeno v razvoj in nove rešitve, ne le da težko ohranja stik s konkurenco, temveč na dolgi rok nima prihodnosti. Sicer pa o uspehu inovacije sodi uporabnik; le če se podjetju z novo rešitvijo odprejo vrata na trg, je ta prava. Problem veliko podjetij pa je, da ne prisluhnejo potrebam kupcev in razvijajo rešitve, ki so sicer tehnološko najnaprednejše, za kupca pa nimajo prave dodane vrednosti – bodisi z vidika uporabnosti bodisi cene.

Razvoj novega izdelka ali storitve že v začetku pomeni za podjetje konkurenčno prednost, ki pa seveda ni trajna. Zato je zelo pomembno, da procesi inoviranja in razvoja potekajo vseskozi. Pomembno pa je tudi, da so v proces inoviranja vključeni vsi zaposleni in ne le rezvojni oddelki. Tudi iz ideje ali koristnega predloga ostalih zaposlenih v podjetju se lahko rodi kakšen večji preboj.

Sicer pa menim, da so podjetja, ki kljub sedanji situaciji zmorejo poiskati nove ideje in rešitve ter jih spraviti v življenje in predvsem prodati, v veliki prednosti pred tistimi, ki so v krču in tega ne zmorejo.

Marija Štepec – direktorica in lastnica podjetja Kovinokemija, Trebnje:

Pri našem delu so inovativni pristopi nujnost. Če postopkov zaščite aluminija, bakra, železa in različnih zlitin ne bi izboljševali, nas verjetno ne bi bilo več. Stranke, ki prihajajo iz cele Slovenije, imajo svoje zahteve – glede boljše zaščite, glede večje vzdržljivosti itd. Primorani smo se nenehno izpopolnjevati in razvijati nove pristope, zato imamo laboratorij, v katerem preizkušamo boljše oz. prav namenske rešitve. To seveda ni poceni, saj v razvoj vlagamo veliko denarja in ogromno časa, toda samo na tak način ohranjamo kakovost in le tako lahko uresničimo pričakovanja naših strank. Zato lahko rečem, da so inovacije pogoj za konkurenčno prednost.

Toda širše gledano inovacije niso dovolj; nujno je še spodbudno okolje. Mnogi mladi, študirani ljudje svojega znanja ne morejo ne pokazati ne razvijati, ker ne dobijo ustrezne zaposlitve oz. možnosti. Moje mnenje je, da smo Slovenci še preveč zaprti, togi, morda tudi ljubosumni, kar zavira inovativni pristop in zožuje potencialne možnosti za prihodnost; ta pa je na mladih.

Franc Lavrič – solastnik in direktor podjetja Loging, Novo mesto:

V podjetju Loging gre za aplikacije inovacij v naše proizvode. V sodelovanju z nemškima poslovnima partnerjema in prijateljema, ki sta razvila material LOW E (Verseidag) ter polizdelke(Seybold), smo dodali še svoje znanje in razvili nov izdelek. Gre za bistveno cenejše začasne ali trajne montažne objekte, ki zagotavljajo enake pogoje za uporabo kot klasični objekti (zadoščajo tudi zahtevam za  živilsko industrijo). Med našimi inovacijami je tudi portoroški Avditorij z večfunkcijsko premično streho, je sistem napihljive izolirane strehe. Pa še veliko jih imamo tudi po svetu Tudi pri trženju montažnih,športnih in proizvodnih hal ter snemalnih studijev nastopamo skupaj z našima partnerjema. 

Omenjene inovacije so plod skupnega razmišljanja, saj so tudi na poslovnem področju pomembni prijateljski odnosi. Moja tri vodila so: ne išči konkurence, ki izključuje, ampak partnerstvo, kar povezuje! Če narediš napako, jo priznaj in odpravi! In če delaš z veseljem in predanostjo, si obsojen na uspeh! Tudi zaradi takih pogledov naših inovacij niti ne prijavljamo in tudi ne čutimo potrebe po patentni zaščiti. 

Greta Perc – direktorica Poslovne enote Novo mesto, Banka Koper:

Za majhna gospodarstva, kot je naše, je inovativnost najpomembnejša prednost, kajti samo nekaj, kar je novo, boljše ali izvedeno po kakovostnejši, racionalnejši poti, nas lahko naredi vidne. Le tako lahko stopimo pred vrsto. Seveda pa inovacije ne nastajajo same po sebi. Tako kot se je za partnerski odnos treba potruditi in ga negovati, je tudi z inovacijami. Nastajajo v urejenih okoljih in vzniknejo iz zadovoljnih ter motiviranih ljudi. Redkeje so odraz nuje ali krize.

Zato je zelo pomembno negovati kulturo podjetja, ustanove, skratka delovnega okolja, saj posamezna inovacija sama po sebi še ni dovolj. Vrednote, kot so spoštovanje človeka, priznavanje pravice do drugačnosti, neobremenjeno izražanje lastnega mnenja, prednost skupnega proizvoda oz. storitve pred osebnim prestižem, so tudi v kontekstu inovativnosti zelo pomembne. Organizacija, ki želi dobro delati, mora vedeti, kako se zaposleni v njej počutijo, kaj je moteče ter aktivno spreminjati in graditi klimo. Na teh osnovah lahko tudi pričakuje inovacije – v proizvodih ali v procesih –, ki ji bodo prinašale konkurenčno prednost.  

Nazaj