Gospodarska zbornica   Dolenjske in Bele krajine

Uvodnik

Komuniciranje

Mislimo, da vse vemo, a vedno znova dokazujemo, da vemo zelo malo. Drugače si ne znam razlagati, da so še vedno podjetja, ki komuniciranju posvečajo premalo pozornosti. V tokratni številki Uspeha je osrednja tema posvečena pomenu dobre in učinkovite notranje komunikacije.

Uspeh št. 6

Spomnim se svoje prve zaposlitve in težavnih razmer, v katerih smo poslovali, dokler nas ni doletel stečaj. Spomnim se obdobja osamosvajanja Slovenije in prvih vojaških operacij. Na videz zelo različna dogodka imata veliko skupnih točk, ki so še vedno zelo aktualne.

Prvič. Za oba dogodka lahko trdim, da sta bila krizna. Posledica prvega je bila izguba službe, posledica drugega zavedanje o ranljivosti, minljivosti in bliskovitosti sprememb. Oba dogodka sta pomenila konec nekega obdobja in začetek drugega. Po tistem nič več ni bilo tako kot prej. Iz obeh sem se veliko naučil in razumel sem jih kot priložnost za spremembe.

Drugič. V obeh primerih sem zelo pogrešal prave informacije. Saj ne, da jih nisem imel, le premalo jih je bilo. Želel sem si jih slišati več. Želel sem jih slišati iz ust najodgovornejših. Da bi zmanjšal prostor napačnim informacijam. Tistim, ki ustvarjajo napačen vtis in so vzrok napačnim zaključkom. Želel sem dobiti priložnost postaviti vprašanje. Želel sem svojo energijo produktivno izkoristiti. In zato sem potreboval prave informacije. Verjamem, da nisem bil edini.

Značilnost uspešnih podjetij je, da notranjemu komuniciranju posvečajo veliko pozornosti. S tem se ustvarja medsebojno zaupanje med zaposlenimi in vodstvom, zaupanje med različnimi organizacijskimi oddelki. Izboljša se odpornost podjetja na nepričakovane spremembe pogojev poslovanja in še bi lahko našteval. Za komuniciranje lahko uporabljamo različna orodja: intranet, e-sporočila, pisma, obvestila, a najučinkovitejši način je osebni stik vodstva z zaposlenimi. Iz razgovorov se izve marsikatera resnica in pridobijo številne ideje, predvsem pa je pogovor priložnost za odpravo dvomov.

Za učinkovitost notranjega komuniciranja ni pomembna velikost podjetja. Vsa podjetja komunicirajo. Pomembno je ustvariti dobro okolje v kolektivu, takšno, ki omogoča sproščenost in daje prostor ustvarjalni energiji. Zavedati se moramo pomena dialoga, da se z dialogom lahko razrešijo tudi najtežja vprašanja.

Živimo v informacijski družbi. Na razpolago imamo številne informacije, a več kot jih imamo, pomembnejši postaja način prejemanja, in zelo pomembno je, kdo nam jih poda. To je priložnost za graditev medsebojnega zaupanja.

Če menite, da še niste naredili vsega, kar bi lahko, je zaključek leta primerna priložnost za pregled opravljenega in za spremembo dosedanjih navad. Najboljši so tisti, ki nenehno iščejo načine, kako se še izboljšati.

Nazaj