Gospodarska zbornica   Dolenjske in Bele krajine

Vrednote za prihodnost

2. dan ravnanja s človeškimi viri

Nekateri pravijo, da so se vrednote v času neugodnih gospodarskih razmer spremenile, drugi pa so prav v njih našli moč in zalet za uspešno poslovanje kljub gospodarski in finančni krizi. Na 2. dnevu ravnanja s človeškimi viri, ki ga je oktobra na Otočcu pripravila Sekcija ravnanja s človeškimi viri, je bilo govora o tem, kako določiti vrednote v gospodarskih družbah, kakšen je vpliv medijev na oblikovanje vrednot ter kako komunicirati vrednote.

Uspeh št. 6

Uvodoma je predsednica Sekcije ravnanja s človeškimi viri Marta Strmec poudarila, da na veliko novih izzivov ni več mogoče odgovoriti z znanjem in izkušnjami. Pri sebi moramo najti vrednote ter jih prek komunikacije deliti s sodelavci, kajti najmočnejši smo takrat, ko nas povezujejo skupne vrednote.

V nadaljevanju je psiholog Robert Kržišnik dejal, da bodo zaposleni bolj upoštevali vrednote in čutili večjo povezanost s podjetjem, če bodo tudi oni sodelovali v procesu določanja vrednot. V srednje velikih podjetjih se to lahko izvede skozi moderiran proces, v katerem sodelujejo vsi zaposleni, medtem ko v večjih organizacijah pri tem sodelujejo le predstavniki višjih ravni. Ti konkretizirajo želena in neželena delovanja, kakovostno komunikacijo in smernice ter jih uokvirijo v pričakovane delovne kompetence.

Za ustvarjanje vrednost pa so odgovorni tudi mediji. Predavateljica na Fakulteti za humanistične študije Koper Sandra Bašić Hrvatin je dejala, da bi se morali mediji zavezati višjemu interesu od ustvarjanja dobička in ne le poročati o aferah in škandalih. Ker so novice postale hitro pokvarljiva roba, novinarji pa niso dovolj izkušeni ali nimajo časa preverjati zgodb, je medijska industrija nehala slediti temeljnemu načelu, da deluje v interesu javnosti, neodvisno od pritiskov, ki obstajajo v družbi, ter da deluje po načelu resnice in pravičnosti.

Predsednik Združenja delodajalcev Slovenije Borut Meh je dejal, da je v današnjem času težko govoriti o menedžerskem vidiku dobrega socialnega dialoga. Dodal je, da je v teh razmerah bolj pomembno, da se zavedamo pomena dialoga v podjetju ter da skušamo sodelavce motivirati. Meh je poudaril, da na sindikat ne smemo gledati kot na sovražnika, saj bomo na ta način vsako bitko v podjetju že vnaprej izgubili.

Polona Režek iz podjetja Danfoss Compressors je predstavila, kako komunicirajo vrednote v podjetju Danfoss, in med drugim povedala, da podjetje svoje vrednote promovira s pomočjo naziva Ambasador Danfossovih vrednot. Vsako izmed podjetij v koncernu nominira enega izmed zaposlenih, ki v največji meri živi eno ali več njihovih vrednot. Vsake tri mesece v globalnem časopisu predstavijo zaposlenega, ki si je prislužil naziv ambasador.

V podjetju Trimo pa so se v lanskem letu lotili oblikovanja novih vrednot. Sonja Klopčič, ki je v Trimu odgovorna za razvoj kompetenc, je povedala, da so imeli v Trimu vrednote oblikovane že prej, vendar pa so se za spremembo odločili zato, ker so menili, da je gospodarska kriza posledica napačnih vrednot. V proces oblikovanja skupnih vrednot so vključili vse zaposlene v Trimu.

Ob koncu 2. dneva ravnanja s človeškimi viri je bilo tudi letos podeljeno priznanje za vzoren primer ravnanja s človeškimi viri Komisija se je odločala med prijavami treh organizacij oz. podjetij, in sicer med prijavo Upravne enote Trebnje, prijavo Danfossa ter prijavo Krke in na koncu sprejela soglasno odločitev, da priznanje Vzoren primer ravnanja s človeškimi viri Gospodarske zbornice Dolenjske in Bele krajine za leto 2008 podeli podjetju Krka d.d.
Krkin celovit, dosleden in sistemski pristop k ravnanju s človeškimi viri zaposlenim zagotavlja strokovni in osebnostni razvoj, dobre delovne pogoje in medsebojne odnose, odpira dobre možnosti za napredovanje znotraj podjetja in v zunanjem družbenem ter strokovnem okolju. Cikel ravnanja s človeškimi viri pa je sklenjen med šolami, štipendisti, delovno aktivnimi in upokojenimi sodelavci.

Borut Meh, predsednik Združenja delodajalcev Slovenije
Vsi opažamo, da so stare vrednote razpadle, novih pa še resnično nismo izgradili. To lahko vidimo tako v odnosu do menedžerjev kakor tudi v odnosu med sindikati, podjetji in menedžerji. Zelo pomembno za našo prihodnost je, da zgradimo nov sistem vrednot. Seveda pa nov sistem ne sme temeljiti na teh kriznih razmerah, ker sem prepričan, da bomo tudi krizo prebrodili in da bomo potem že spet se posvetili delu, ustvarjanju in seveda tudi ustvarjanju dobička.

Sandra Bašić Hrvatin, predavateljica na Fakulteti za humanistične študije Koper
Podjetje se ne sme prepustiti medijskemu viharju, v katerem medije zanimajo le krivci, ki jih je treba kaznovati, ampak mora tudi dejavno komunicirati z okoljem, v katerem deluje. Predstaviti mora svojo vizijo zgodbe, vendar ne z oglaševanjem. Podjetje mora predstaviti svoje ukrepe v času krize, zakaj to počne, kako to počne, kakšne so posledice in kakšno odgovornost vodilni v podjetju prevzamejo nase.

Marija Jurekič, vodja splošne službe v podjetju Kovinotehna MKI, d. o. o.
V našem podjetju v letošnjem letu praznujemo 60. obletnico in ob tej priložnosti smo izdali knjigo Vizija prihodnosti v vrednotah preteklosti. Pri nas tem vrednotam dajemo zelo velik poudarek. Seveda, tudi vrednote se spreminjajo. Vendar vemo, da so vrednote nekega podjetja, ki jih prenašamo iz generacije v generacijo, zelo pomembna zadeva pri stabilnosti podjetja in njegovem nadaljnjem razvoju.

Boris Dular, direktor kadrovskega sektorja v podjetju Krka, d. d., Novo mesto
V Krki smo zelo veseli te nagrade, še posebej, ker prihaja iz domačega okolja. Krka od začetka svojega delovanja zelo skrbno deluje s svojimi zaposlenimi. Naši sodelavci so vključeni v celoten proces načrtovanja strategije in določanja poslovnih ciljev, in kar je najpomembneje, potem tudi v uresničevanje in doseganje teh ciljev. Če jih želimo doseči, je treba tudi veliko vložiti. Zato v Krki skrbno načrtujemo tako osebnosten kot strokoven razvoj zaposlenih. Omogočamo pridobivanje številnih znanj in izkušenj. Vse to prispeva k temu, da smo uspešni in učinkoviti. Ne gre le za pridobivanje novih znanj in novih vedenj, ampak tudi za skrb za zdravje in večjo kakovost življenja. Zato imamo organizirane številne oblike skrbi za zdravje in na ta način dvigujemo našo sposobnost, da lahko učinkoviteje poslovno delujemo in dosegamo te rezultate.

Nazaj