Gospodarska zbornica   Dolenjske in Bele krajine

Mnenja

Zaposleni se spreminjajo

Uspeh št. 7

»Zaposleni se spreminjajo – ali jim menedžment zna slediti?« se sprašujemo v tokratnih mnenjih. Družbeni in gospodarski procesi so prinesli nove relacije, saj je internet naš planet povezal v globalno vas. Večata se znanje in samozavest posameznika in s tem želja po sooblikovanju podjetja in življenja … Čas avtokratov je minil. Pred menedžerji so povsem novi izzivi.  

Mladen Sopčič, AD PLASTIK, d. o. o.

Spremembe, ki jim moramo slediti, je po mojem mnenju prinesel predvsem odnos lastnikov kapitala. Glede na te nove relacije se delavci vse bolj zavedajo svoje odgovornosti in posledično so njihove želje po izobraževanju vse večje. Nekoč so se morda otepali takih obveznosti, danes to celo želijo. Tudi povečana negotovost, povezana z racionalizacijo pa tudi recesijo, je še spodbudila željo po širjenju znanj, povezanih z delovnim mestom, in tudi po dodatnih vsebinah. Današnji čas zahteva tako rekoč pri vseh nalogah računalniško opismenjevanje, znanje tujega jezika itd. S širjenjem znanj vsi v podjetju dosegamo boljše rezultate. V prejšnjih odnosih, ko so bila delovna mesta za vselej zagotovljena, ni prišlo do takih sinergijskih učinkov, kot je to mogoče dosegati pri zdravi konkurenci. Delavec se danes sam potrudi, da naredi več, da poišče izboljšavo, da napreduje. Samoiniciativnost mu ne dovoljuje kritiziranja, ampak iskanje rešitve, kar pomeni tudi za menedžerja nov pristop k vodenju.

Sonja Jakovljević, Infotehna Skupina, d. o. o.

Nekoč so bila podjetja zelo hierarhično urejena; zaposleni so točno vedeli, kaj morajo narediti. To je bil »zapovedan« in zelo predvidljiv oz. tog okvir. Tak način zagotovo duši ustvarjalnost. Danes je pristop drugačen, zato v Infotehni zaposlene spodbujamo k vsestranskemu razvoju. Vsi zaposleni imamo možnost izpopolnjevati se v raznih smereh; velika udeležba je bila, na primer, na fotografskem tečaju, vsi smo obiskovali tudi tečaj javnega nastopanja itd. Menedžerji današnjega časa morajo biti zelo fleksibilni, hoteti in znati morajo prisluhniti interesom in željam posameznika ter mu priti nasproti.

Po mojih izkušnjah je zelo pomembno tudi to, da če posameznik na določenem delovnem mestu ne dosega pričakovanih rezultatov, še ne obupamo. V našem podjetju smo že imeli primere, ko na določenem delu zaposleni ni dosegel želenih rezultatov, na drugem delovnem mestu pa je dobesedno zablestel. Če delodajalec zna prisluhniti zaposlenemu, se to vedno dobro obnese.  

Drago Bučar, BIRO BONUS, d. o. o.

V našem računovodskem podjetju dajemo vsem zaposlenim možnost za ustvarjalnost in inovativnost. Današnji način vodenja ne prenese poveljevanja, ukazovanja; bolj gre za poudarek na sodelovanju. Glede na spremembe notranjih delovnih procesov je ključnega pomena, da vsak prispeva svoj delež k organizaciji in izvajanju naših nalog. Uspešnejši zaposleni so tudi srečnejši, kar je velikega pomena tudi za podjetje, ne le zanj.

Naš cilj so zadovoljne stranke. Z organiziranjem manjših skupin smo presegli negativno mnenje o likih računovodskih servisov, v katerih so se stranke počutile le kot številke. Pri nas ima stranka vedno svojega sogovornika in poslušalca; gre za oseben stik, ki je pomemben za obe strani.

Za inovativnega, ustvarjalnega posameznika pa omogočamo zaposlenim več vrst izobraževanja, in to na širšem področju, ne le strogo profesionalnem. Osvajanje novih znanj in nenehna osebna rast sta nuja sodobnega sveta in pogoj za uspešno delo.  

Bojan Vernig, TPV JOHNSON CONTROLS, d. o. o.

Pri tem kompleksnem vprašanju je po mojem mnenju ključen stil vodenja; mi smo se odločili za etično vodenje. Prihodnost je v odličnosti, to pa zagotavlja sodelovanje vseh v procesu – pri odpravljanju napak že od vhoda dalje in pri iskanju skupnih rešitev za najboljši možni rezultat. V končni fazi je vse odvisno od ljudi, zato delamo z roko v roki.

Posebna skrb je namenjena stalnemu usposabljanja, da lahko sledimo visokim zahtevam in da vsi skupaj napredujemo. Pozitivna posledica takega pristopa je veliko število koristnih predlogov in inovacij, ki prihajajo iz delovnega procesa in ga tudi zelo konkretno izboljšujejo. Poleg finančne nagrade pa je pomembno dejstvo, da vsi zaposleni lahko na ta način sooblikujejo skupen napredek.

Glede na to, da delovna mesta nikjer več niso zagotovljena, kar je zelo stresno, in ob krizi, ki ji še ni videti konca, je nujno prisluhniti potrebam in težavam zaposlenih, pomagati socialno ogroženim ipd. Vse to pripomore k pravi klimi v podjetju.

Nazaj