Gospodarska zbornica   Dolenjske in Bele krajine

Uvodnik

Avtocesta med Plusko in Hrastjem je odprta

Uspeh št. 9

S temi besedami je bila dana zelena luč tovornjakom dolenjskih in belokranjskih podjetij, da so kot prvi preizkusili nov, težko in dolgo pričakovan manjkajoči odsek avtoceste. Sodelovanje gospodarskih družb, naših članic, pri otvoritveni slovesnosti je priznanje vsem naporom, ki so jih tukajšnji gospodarstveniki, v minulih letih pod okriljem GZDBK, namenili čim hitrejšemu odprtju.

Naj spomnim, da je bilo na lanski razširjeni seji upravnega odbora na Otočcu, na kateri je bil tudi prometni minister Patrick Vlačič, rečeno, da je odprtje možno sredi leta 2010 ob pogoju, da bodo do sredine lanskega avgusta rešena lastniška razmerja in da bo zima naklonjena izvajanju gradbenih del. Seveda lastniška razmerja niso bila razrešena v avgustu pa tudi zima je bila vse kaj drugega kot mila. Na srečo je obveljalo bistveno, in sicer datum odprtja, kar je še en dokaz, da se vse da, če se hoče in če za to obstaja dovolj spodbude javnosti.

Z novo avtocesto pa ne bo pridobilo le gospodarstvo. Nova avtocesta je pridobitev za vse. Pomeni večjo varnost, večjo prometno pretočnost in krajši čas potovanja za vse udeležence v prometu. Še danes, ko sta od odprtja minila že dva meseca, srečujem številne, ki z navdušenjem govorijo o novi pridobitvi. Vsekakor gre za velik dogodek, kakršnih si želimo še več in ki bo v prihodnjih letih pomembno vplival na nadaljnji gospodarski razvoj.

Zagotavljanje infrastrukture, ki jo dolenjska in belokranjska podjetja potrebujejo, je bilo tudi eno od bistvenih izhodišč programa dela, ki je bil predstavljen že na ustanovni skupščini GZDBK v aprilu 2007. Vzporedno s prizadevanji za dokončanje avtoceste smo se zelo dejavno vključili tudi v projekt 3. razvojne osi, pri čemer stremimo za njen čim hitrejši začetek izgradnje. Ker smo bili zadnji pri vzpostavitvi avtocestne povezave s prestolnico, pričakujemo, da bomo kot gospodarsko ena od najrazvitejših regij v državi prvi pri 3. razvojni osi. Na južnem delu, ki je razdeljen na tri odseke, je projektiranje prvega odseka v zaključni fazi. Potekal bo od avtoceste po vzhodni strani Novega mesta, in z navezovalno cesto na zahodni strani skozi predor proti Metliki. Javna razgrnitev idejnih projektov je predvidena konec letošnjega ali najkasneje v začetku prihodnjega leta. Pričakujemo konstruktivno sodelovanje med vsemi vključenimi v projekt in javnostjo ter pospešek vsem dejavnostim, da bi nova prometnica približala Belo krajino ostali Sloveniji in jo navezala tudi širše proti Karlovcu, Bihaću …

Naj za konec dodam, da sem pred več kot petnajstimi leti prisostvoval razgrnitvi idejnih urbanističnih načrtov za širše območje Novega mesta in najbolj mi je ostala v spominu misel, da so ceste kakor žile, po katerih se pretaka hrana. Naj bo ta žila do Bele krajine zgrajena čim prej, da bo v podporo vnovičnemu zagonu gospodarstva in ustvarjanju poslovnih priložnosti za jutri.

Nazaj