Gospodarska zbornica   Dolenjske in Bele krajine

Mnenja

Mnenja o dokončanju avtoceste

Prihranek pri času, večja varnost, boljša konkurenčnost in še mnogo plusov so našteli naši sogovorniki ob vprašanju, kaj pomeni dokončanje avtoceste. Ob tej pomembni pridobitvi pa vsi po vrsti opozarjajo tudi na nujnost čim hitrejšega začetka gradnje 3. razvojne osi.

Uspeh št. 9

Franci Hočevar, Agro trgovina Novo mesto

Dokončanje avtoceste, na kar smo dolgo čakali, je tudi za naše podjetje zelo dobrodošlo. GZDBK nas je povabila na otvoritveno vožnjo in ponosni smo na to. Imamo 15 kamionov, ki so vsak dan na poti po Sloveniji in v tujini. Z urejeno avtocestno povezavo smo hitrejši in varnejši, čas pa je za nas , ki delujemo v živilski panogi, še toliko pomembnejši.

V družinskem podjetju Hočevar Agro trgovina, ki je s svojo dejavnostjo začelo pred dvajsetimi leti, imamo klavnico, razsek mesa in predelavo mesa (izključno slovenskega porekla), lastne mesnice in tudi transport. Naši kupci so po vsej Sloveniji pa tudi Italija, Avstrija in Nemčija so naša pomembna tržišča. Avtocesta je zato za podjetje Hočevar Agro trgovina zares izjemnega pomena.

Tako kot 3. razvojna os, saj naši tovornjaki dnevno vozijo tudi na Štajersko in v posavski konec, pa vse do Bele krajine. Slabe cestne povezave na teh razdaljah podaljšujejo čas in povečujejo tveganje. Avtocesta nam je veliko prinesla, nujna pa je tudi 3. razvojna os.

Branko Čulig, Status Metlika

Dokončanje dolenjskega dela avtoceste je Metliko za pet minut približala Ljubljani, sodobna cesta čez Gorjance pa bi za pomembnih dvajset minut skrajšala razdaljo od Metlike oz. Bele krajine do Novega mesta in naprej do Ljubljane. Bela krajina je žep, ki nima sodobne prometne povezave in ki celo elektrike še nima dokončno rešene. Trenutno se nekaj dela na trajni rešitvi vodovoda, elektrika in cesta, ki sta prav tako ključni, pa ostajata odprti; nihče ne ve, kdaj in kako bo to rešeno! Kako naj gospodarstveniki in podjetniki načrtujemo in razvijamo naše delo, kako naj iščemo povezave z morebitnimi investitorji, če ni urejeno najnujnejše – če ni ceste in ni urejene elektrike! Kako investitorje sploh zainteresirati za sodelovanje, če ni urejeno to, kar je najnujnejše? Cestna povezava je vse, zato je hitra izgradnja 3. razvojne osi za nas ena sama velika nujnost. Seveda smo veseli, da je dokončana avtocesta, saj je to tudi za nas pomembno; toda kaj, ko je pot iz Metlike do avtoceste še dolga in nepredvidljiva.

Anton Luzar, Transcar Novo mesto

Avtocesta je zagotovo velika in pomembna pridobitev za vse nas – za tiste, ki se občasno peljejo v Ljubljano, in za nas, ki se s prevozi poklicno ukvarjamo. Kljub temu da nismo imeli večjih težav – razen seveda zastojev in večje tveganosti na cesti – smo težko čakali na dokončanje. Čeprav majhen, je ta del zelo pomemben, saj je vožnja tekoča in varnejša.

V podjetju Transcar, ki deluje od leta 1991, imamo 17 tovornjakov, ki vozijo po celi Evropi. Zahodna Evropa ima pretežno zelo urejene avtoceste; imajo pa naši vozniki tudi slabše izkušnje na vzhodu Evrope, kot je na primer Romunija, kamor tudi redno vozimo. Neurejene ceste, vprašanje postajališč in prometne kulture sploh so tam še na zelo nizki ravni. Ob taki primerjavi so naše razmere s sodobno avtocesto še toliko bolj cenjene.

V Sloveniji manjka še povezava, ki jo bo pokrila 3. razvojna os – povezava s Koroške do Dolenjske. Tudi po tej trasi, ki je za današnji čas neustrezna, občasno vozimo.

Agnesa Kudić Stemberger, Unitplast Semič

Ker smo na drugi strani Gorjancev, odprtja novega dela avtoceste ne čutimo prav veliko. Tudi od naših dobaviteljev prevoznih storitev nimamo povratnih informacij o večjih prednostih zaradi novega dela avtoceste. Za nemoten potek našega dela smo morali že pred tem poskrbeti, da zaradi zelo pogostih zastojev pri Trebnjem ni prišlo do zastojev v naši proizvodnji. Zagotovo pa je nov del avtoceste velika pridobitev za ta del Slovenije, vendar pa ne zadošča za razvoj Bele krajine, ki ima veliko za ponuditi tako v ljudeh kot znanju in v naravnih lepotah. Dokler ne bo dokončana tretja razvojna os, bo v Beli krajini ostala in se krepila negativna selekcija kadrov. Ceste so konkurenčna nujnost in ne konkurenčna prednost. Primerjamo lahko bolj gorate dele Evrope, ki pa so zaradi osnovne infrastrukture bolj razviti.

Nazaj