Gospodarska zbornica   Dolenjske in Bele krajine

Drobnogled uspeha

Mojstri zvoka

Marjan Pirnar in Festival Novo mesto

Uspeh št. 9

»KAKO SE ZVOK ODBIJA OD STEKLA PA OD OMARE PA BARVA ZVOKA V AVTU ALI KOPALNICI ... OD KAR SE SPOMNIM, SEM ŽE PREK TELEFONSKE SLUŠALKE RAZLOČIL, V KAKŠNEM PROSTORU JE MOJ SOGOVORNIK. TO ME ENOSTAVNO ZANIMA.«

Marjan Pirnar je svojo izjemno poslovno pot do enega najprepoznavnejših strokovnjakov na področju ozvočevanja začel 1996, ko sta s prijateljem Francijem Kekom ustanovila Festival Novo mesto, v začetku v obliki zavoda, potem pa še Festival Novo mesto, d. o. o. Leta 1996  sta po 13 letih »spanja« obudila tudi Rock Otočec, rock festival, ki je kmalu postal močna blagovna znamka v Sloveniji pa tudi izven njenih meja. Prav za ta festival je Marjan kupil svoj prvi sistem ozvočenja – odluženo ozvočenje Helene Blagne.

Že v nekaj letih je veliko število dogodkov in vse večja uveljavitev imena Festival Novo mesto na področju ozvočevanja pripeljalo do rasti ekipe, ki se je razširila iz dveh mož na 11 zaposlenih, poleg tega pa v svoj delovni proces redno povezujejo še okoli 25 do 30 zunanjih sodelavcev. Danes v ozvočevalski panogi veljajo za vodilno državne meje presegajoče podjetje, ki nudi celovite rešitve na področju zvočne in svetlobne podobe.

»Osnovno poslanstvo našega podjetja ni samo posojanje opreme, ampak delujemo celostno od načrtovanja sistema do oblikovanja zvoka, še posebej pa bi rad izpostavil izobraževanje uporabnikov sistemov. Tu ne mislim samo na naše delavce, ampak vse morebitne uporabnike tonske tehnike. Z zvišanjem splošnega znanja in zavedanja problematike akustike in psihoakustike se bo tudi naša dejavnost lahko bolje razvijala.«

Festival Novo mesto uporablja orodja, ki jih lahko kot zvočne in lučne podobe vnaprej pripravijo kot animacije, da si naročniki laže predstavljajo končno sliko dogodka. Z novimi tehnologijami lahko dosežejo učinek, da je poslušalec virtualno v enem trenutku sredi  gozda, nato v podmornici ali kjer koli drugje. Ta vrsta tehnologije se je predvsem razvila zaradi potreb načrtovanja in akustične obdelave večnamenskih dvoran, ki gostijo različne prireditve, ki vsakič potrebujejo popolnoma drugačno akustiko dvorane. Na primer ozvočenje klasične glasbe mora biti izvedeno na način, da poslušalec nima vtisa, da sploh posluša ozvočenje. Zvočne naprave morajo biti absolutno natančne, nikakršno popačenje zvoka ne pride v poštev. Drugače je pri pop in rock koncertih, tu verodostojnost akustičnih zvokov ni tako pomembna, tonski mojster je obenem tudi soustvarjalec zvočne podobe.

Glavni način promocije Festivala Novo mesto so odlično izpeljani dogodki. »Mi se ne oglašujemo, glas se širi od ust do ust. Pravzaprav je način našega poslovanja zelo primitiven, razne pogodbe so redke. Večino dogovorov se naredi ustno, po telefonu, na sestanku. Veliko obiskujem svoje poslovne partnerje in vzdržujem pristne osebne stike. Tako poslovanje je v današnjem času redko, meni pa je zelo blizu.«

Marjan je po duši glasbenik in glasba je njegov glavni motivator za celotno poslovno pot. »Veliko se je odvijalo po inerciji, brez nekega velikega načrta,« pravi. Na vprašanje, kateri projekti so se mu najbolj vtisnili v spomin, pove: »Bil sem ravno na tonski vaji Andree Boccellija, ko mi zazvoni telefon, na katerega se vedno javim. Bila je neka neprepoznavna dolga številka. Poklical me je možakar iz Izraela, da dela koncert Paula McCartneya in potrebuje partnerja. Kar malce nadrealistično sem se počutil. Bil sem na največjem dogodku, kar smo ga do tedaj delali, in dobim klic za še večjega.« To je bil res dober dan.

PODJETNIŠKA MISEL:

»Perspektiva panoge, v kateri delujemo, je izjemna. Glasbeniki so nekdaj prodajali svoje plošče v milijonskih nakladah in so se odpravljali na koncertne turneje, samo kadar so promovirali nov album. Zelo težko si videl največje zvezde na koncertu, ker so bili redki. To se je spremenilo. Z racvetom pretakanja glasbe z interneta, kjer je moč najti res vse, so ljudje nehali kupovati zgoščenke. Sedaj glasbeniki izdajajo albume, zato da gredo na turnejo. Nekdo jih mora ozvočiti.«

Nazaj