Gospodarska zbornica   Dolenjske in Bele krajine

Obvezno branje

Pomen dobre priprave študentske prakse

Uspeh št. 10

Delovna praksa v podjetju je danes del večine študijskih programov. Njen namen je vključiti študenta v delovni proces, pri čemer lahko združi teorijo in prakso, izpopolni svoje znanje in pridobi neprecenljive izkušnje za nadaljnje študijske ali delovne usmeritve. Torej ima praksa tako informativne kot tudi formativne in socializacijske cilje. Seveda pa sta potek in predvsem uspešen zaključek prakse odvisna od dobre priprave nanjo. V proces delovne prakse so vključeni trije partnerji – podjetje, šola in študent. In prav vsi so odgovorni za to, ali bo praksa uspešna ali ne. Za začetek je najbolj pomembno, da podjetje samo pri sebi natančno definira svoja pričakovanja. Podjetje torej predstavi konkreten problem, ki  naj bi ga študent skušal rešiti. V nadaljevanju svoje želje predstavi šoli, ki ob dobrem poznavanju svojih študentov zlahka najde primernega kandidata. Sledi skupen sestanek vseh treh, na katerem se še enkrat natančno definirajo pričakovanja in določijo konkretni cilji in časovni roki za izvedbo.

Za uvod v praktično usposabljanje je dobro, če študent že pred prihodom v podjetje pripravi osnutek poteka prakse, da se ob prihodu praksa lahko že dejansko začne, študent pa se takoj od začetka na delovnem mestu počuti koristnega. Pri tem ne gre zapostaviti vloge mentorja. On je študentova komunikacija s podjetjem. Ta je odgovoren za celoten potek prakse, za študentovo napredovanje in napredovanje projekta. Z mentorstvom namreč študentom omogočamo sodelovanje z osebo, ki ima v tem poklicu dolgoletne izkušnje.

Na GZDBK smo se študentske prakse lotili tako, da smo izhajali iz konkretnega projekta, tj. projekta uvajanja ločenega zbiranja odpadkov v večposlovni stavbi TPC Novi trg. Projekt smo predstavili Šolskemu centru Novo mesto, ki je izziv sprejel. Mesec dni kasneje smo imeli prvi sestanek s študentom študijske smeri Varstvo okolja in komunala, ki nam je že predstavil svoj delovni načrt in smernice, kako pristopiti k projektu. Projekt je bil tako pozitiven z dveh strani. Za GZDBK v smislu uvajanja primerov dobrih praks s področja varovanja okolja, po drugi strani pa je projekt omogočil enemu izmed študentov opravljanje obvezne štiristo urne prakse in uspešen zaključek študija.

Dodaten motiv za uvajanje študentske prakse v podjetja je tudi ta, da lahko podjetje na ta način išče perspektivne kadre in jih še pred morebitno zaposlitvijo spozna s svojim sistemom. V kolikor imate konkreten projekt in bi ga želeli ponuditi v izvajanje študentu, pišite na info@gzdbk.si.

TOMAŽ BUČAR, študent na praksi

Za učinkovito praktično izobraževanje je zagotovo pomembna predpriprava, zato sem bil s projektom seznanjen že nekaj mesecev pred nastopom prakse. Tako sem imel na voljo dovolj časa, da sem se na projekt dobro pripravil in že prvi dan prakse lahko dejavno začel delati. Da bi imelo moje praktično izobraževanje in s tem projekt GZDBK še dodatno težo, sem se odločil, da omenjeni projekt predstavim v svojem diplomskem delu, s katerim sem uspešno zaključil študij varstva okolja in komunale.

Nazaj