Gospodarska zbornica   Dolenjske in Bele krajine

Obvezno branje

Pomen notranjega komuniciranja v času sprememb

VEČINA SODOBNIH ORGANIZACIJ SE ZAVEDA, DA JE UČINKOVITO NOTRANJE KOMUNICIRANJE, TJ. KOMUNICIRANJE Z IN MED ZAPOSLENIMI, IZJEMNO POMEMBEN DEJAVNIK NJIHOVEGA USPEHA. Z UČINKOVITIM NOTRANJIM KOMUNICIRANJEM ŽELIMO DOSEČI POPOLNO OBVEŠČENOST VSEH KLJUČNIH, V DELOVNI PROCES VPLETENIH LJUDI, USPEŠNEJŠE IZVAJANJE DELOVNIH NALOG IN BOLJ UČINKOVITO VODENJE.

Uspeh št. 13

Sodelavke in sodelavci so glavni ambasadorji podjetja: prav vsak trži organizacijo, v kateri dela, na svoj način. Družini, prijateljem, znancem, kupcem, iskalcem zaposlitve in drugim sporoča svoje videnje vrednot, vizije, kulture, blagovnih znamk. Podoba, ki jo predstavljajo zunanjemu svetu, naj bi bila čim bolj skladna s tisto, ki so si jo o podjetju zamislili vodje in jo zunanjemu okolju uradno tudi sporočajo.

Vodje se pomena notranjega komuniciranja vse bolj zavedajo, a ostaja zaradi številnih dejavnikov – pomanjkanja časa, denarja in znanja – nemalokrat to slabo ali pa sploh ne strateško načrtovano in upravljano področje. Drži, da je sistem internega komuniciranja trdneje in bolj sistematično umeščen v večje organizacije, tiste, ki delujejo v večkulturnem okolju ali na več lokacijah. Vseeno pa v praksi ta tako pomemben tvorec odličnosti podjetja prevečkrat prepuščamo spontanosti, intuiciji in naključjem.

TEMELJNI TVORCI OHRANJANJA IN KREPITVE KONKURENČNIH PREDNOSTI PA SO LJUDJE.

A izbire nimamo: zaradi vse bolj dinamičnega poslovnega okolja težimo k bolj strateškemu pristopu v notranjem komuniciranju. Spremembam se moramo prilagajati. Tiste znotraj podjetja morajo potekati z vsaj enako hitrostjo kot one zunanje, raje seveda hitreje, saj sicer konkurenčne prednosti podjetja sčasoma izgubijo ostrino. Temeljni tvorci ohranjanja in krepitve konkurenčnih prednosti pa so ljudje. Zmožnost, ki ga nosijo v svojem znanju in izkušnjah, se trudimo podjetja spodbujati tudi z osmišljanjem njihovega prispevka k doseganju ciljev organizacije ter posledično k  maksimiranju učinkov dela.

Ljudje imamo običajno predvsem v poslovnem svetu radi predvidljivost in varnost: sprememb, ki s seboj prinašajo neznanke, se bojimo. Nujno je, da zato spremembe v okolju in organizaciji zaposleni razumejo, pri čemer velja poudariti, da so časi avtokratske diseminacije informacij in samoumevnega pričakovanja, da bo predstavljeno padlo na plodna tla, minili. Zaposlenih ne zanima le, kaj se je ali bo zgodilo: vedeti želijo, kakšni so vzvodi sprememb, in predvsem, kako bodo te nanje vplivale. Tudi tedaj, ko so z vsemi morebitnimi scenariji dobro seznanjeni ali pa vedo, da bodo spremembe pozitivne, obstaja verjetnost, da bodo posamezniki ali skupina spremembam nenaklonjeni. Razlog je lahko prepričanje, da sami sebe ne znajo ali ne zmorejo spremeniti, ali pa preprosto niso motivirani – sprememba je lahko pozitivna za podjetje, njim pa ne prinaša ničesar. Možen vzrok je tudi spremembam nenaklonjena kultura v podjetju.

Vse našteto narekuje bolj dinamične notranje komunikacijske dejavnosti, zaradi česar je na tem področju zaznati premike tudi v manjših podjetjih. Bistvo komunikacije že dolgo ni več obveščanje, ampak dialog. Interno komuniciranje je funkcionalno razpršeno: sooblikujejo ga vodje v vseh oddelkih, služba za človeške vire, celo marketing. Konstruktivni odnosi so pomembni, nekdanje tradicionalne spremenljivke upravljanja organizacij – tehnologijo, kapital in strukture – pa pomembno dopolnjujejo vizija, smoter, ljudje.

BISTVO KOMUNIKACIJE ŽE DOLGO NI VEČ OBVEŠČANJE, AMPAK DIALOG.

Uporaba vseh oblik komuniciranja v kriznih časih narašča, povečana intenzivnost komuniciranja pa ne rešuje izziva sprejemanja in razumevanja sprememb zaposlenih. Pomembni so ne samo pogostost, ampak tudi kakovost, točnost, jasnost, primernost in način podajanja informacij.

V INFOTEHNI v dialogu s sodelavkami in sodelavci uporabljamo različna komunikacijska orodja: redne sestanke, osebne razvojne pogovore, interno spletno stran, zaradi praktičnosti tudi vse naprednejša telekomunikacijska orodja in družabna omrežja. Ta so z vidika komuniciranja izredno uporabna ne le za zunanje, ampak tudi notranje javnosti, saj za razliko od statičnih spletnih strani omogočajo dragoceno novost: povratno informacijo. Največjo težo v komunikaciji imajo seveda osebni stiki – ne le uradni, temveč tudi družabni. Sodelavke in sodelavci INFOTEHNE se srečujemo na delovnih in neformalnih srečanjih, pri čemer zadnjim ne pripisujemo nič manjšega pomena. Ob delu na več lokacijah ter veliki razpršenosti članov posameznih oddelkov so pikniki, skupni izleti in podobna druženja, katerih namen je krepitev timov, temeljni gradnik konstruktivnih medsebojnih odnosov, brez katerega bi bilo učinkovito medsebojno sodelovanje in doseganje skupnih uspehov bistveno večji izziv.

Nazaj