Gospodarska zbornica   Dolenjske in Bele krajine

Sekcija za okolje in energijo

Vzorec in usmeritve za izdelavo načrtov mobilnosti za podjetja

Vzorec in usmeritve za izdelavo načrtov mobilnosti za podjetja

23.7.2015

Z MOP so sporočili, da je bil med državo, lokalnimi skupnostmi in gospodarstvom sprejet dogovor, da se gospodarstva v prvem triletnem obdobju izvajanja načrtov kakovosti zraka (2014–2016), zaradi doseganja konkurenčnosti na globalnem trgu, (finančno) ne obremenjuje, gospodarstvo pa izvaja ukrepe »prostovoljno«. 

V Sloveniji je po Direktivi 2008/50/ES sedem območij s slabo kakovostjo zraka (več kot 35 dni preseganj na leto). Ta območja so: MO Murska Sobota, MO Maribor, MO Celje, MO Kranj, MO Ljubljana, MO Novo mesto in Zasavske občine). Glavna vira slabe kakovosti sta promet in male kurilne naprave, delno pa tudi industrija.

Urejanje področja malih kurilnih naprav je v Načrtih kakovosti zraka zaobsežen v prvem stebru, drug steber pa obsega ukrepe trajnostne mobilnosti. Med ukrepe tega stebra spada tudi ukrep izdelave in uresničevanje mobilnostnih načrtov (za vse večje subjekte javne uprave in podjetja z več zaposlenimi).

V skladu z odloki o načrtih kakovosti zraka, je, kot je določeno v načrtih, vodja načrtovanja kakovosti zraka pripravil vzorec Načrta mobilnosti za podjetja in ustrezne usmeritve. Pri tem so bile uporabljene že dane rešitve nekaterih drugih načrtov mobilnosti v Sloveniji. MOP predlaga, da podjetja usmeritve in vzorec uporabijo ustvarjalno, glavno vodilo pri tem pa naj bo, da bo vaš mobilnostni načrt predvsem uporaben in bo kot ukrep prispeval k izboljšanju kakovosti zraka. Torej so lahko med načrti mobilnosti različnih subjektov velike razlike, bistveno je, da bodo načrti uresničljivi in bodo pomagali izboljševati kakovost zraka (med drugim). Izvajanje tega načrta bo morda posredno prineslo več zdravja, manj bolniškega staleža, boljše počutje zaposlenih, večji ugled podjetju.

Država bo v sodelovanju z lokalnimi skupnostmi v okviru ukrepov iz Načrtov kakovosti zraka opravljala svoj del nalog, predvsem prehod na pešhojo, krepitev JPP in kolesarstva (vključno z nabavo sodobnih avtobusov mestnega potniškega prometa in širjenjem kolesarskih stez).

Smiselno je, da podjetja preko načrtovanja in uresničevanja mobilnostnih načrtov za svoje zaposlene (in tudi dobavitelje, stranke, partnerje), izrabijo priložnost in opravijo svoj del nalog.

V kolikor so potrebna dodatna pojasnila ali imate še boljše predloge, se obrnite na MOP, na Jožeta Juršo (joze.jursa@gov.si, 01 47 87 491).

Vzorec in usmeritve za izdelavo načrtov mobilnosti za podjetja >

 

Foto: Gualberto107/freedigitalphotos.net

Nazaj