Uveljavljanja pravic in obveznosti iz delovnega razmerja v času posebnih okoliščin

9.3.2020
Na MDDSZ objavljajo pojasnila in priporočila delodajalcem glede uveljavljanja pravic in obveznosti iz delovnega razmerja v času posebnih okoliščin zaradi zmanjšanja širjenja koronavirusa SARS-CoV-2. Tako delodajalce kot zaposlene pozivamo k strpni medsebojni komunikaciji in k temu, da delavec in delodajalec čim več rešitev dogovorita skupaj.
V tem dokumentu najdete pojasnila, ki se nanašajo na:
- najpogostejša vprašanja in odgovore (poglavje 2),
- splošno ureditev odrejanja dela na domu in drugega dela (poglavja 3 do 6),
- možnost enostranskega odrejanja drugega dela in dela na domu v primeru izjemnih okoliščin (poglavje 7),
- izrabo letnega dopusta in kolektivnega dopusta (poglavje 9),
- čakanje na delo doma (poglavje 10),
- odsotnost z dela zaradi varstva otroka zaradi zaprtja vrtcev in šol (poglavje 11),
- odsotnost z dela zaradi nemožnosti prihoda na delo zaradi ustavitve javnega prevoza ali zaprtja mej s sosednjimi državami (poglavje 12),
- neplačano odsotnost z dela (poglavje 13) ter
- dodatne informacije Zavoda za zdravstveno zavarovanje, ki se nanašajo na nadomestilo zaradi odsotnosti z dela (poglavje 14).
!!! NE spreglejte
OBVESTILO Inšpektorata RS za delo Odreditev letnega dopusta ob trenutni epidemiološki situaciji v Sloveniji >
!!! POZIV delodajalcem
Vse delodajalce pozivamo, da o nameravanem organiziranju dela na domu obvestijo Inšpektorat RS za delo po elektronski pošti na naslov prijave.irsd@gov.si.
Obvestilo naj vsebuje:
- poimenski seznam delavcev,
- skupno število delavcev, katerim je odrejeno delo na domu,
- kakšno delo opravljajo delavci,
- kje opravljajo delo in
- koliko časa je predvideno opravljanje dela na domu.
Vir: gov.si