Odpiranje vseh trgovinskih dejavnosti

12.2.2021
Trenutno veljavni Odlok o začasni prepovedi ponujanja in prodajanja blaga in storitev potrošnikom se podaljšuje do vključno nedelje, 14. februarja. Z dodatnim novim odlokom, ki bo veljal od ponedeljka, 15. februarja naprej, pa se večinoma ohranjajo enake izjeme, kot v trenutnem odloku, dodatno pa se uvajajo nekatere spremembe. Z odlokom se odpirajo vse trgovinske dejavnosti.
Odlok prinaša nekatere manjše spremembe:
- izjema prodaje kmetijskih pridelkov na kmetiji se od sedaj naprej ureja v okviru izjeme o osebnem prevzemu blaga in hrane na prevzemnih mestih, pri kateri ni pogoja testiranja zaposlenih,
- pri storitvah strokovnega oziroma poslovnega izobraževanja in usposabljanja je skladno z odpravo prepovedi zbiranja oseb določeno, da se jih po novem lahko udeleži do največ 10 oseb,
- dejavnost, ki je bila doslej v izjemah izrecno navedena, torej ponujanje blaga na odprtih tržnicah, je odslej zajeta v alineji trgovinska dejavnost.
Pri izvajanju storitev ostajajo enake omejitve kot doslej o dovoljenem številu potrošnikov na m2, torej ena stranka na 30 m2 oz. ena stranka na prostor, če je prostor manjši od 30 m2, ter ena stranka na 10 m2 v primeru odprte tržnice. V primeru izvajanja storitev izobraževanja pa se upošteva ukrep zbiranja oseb do največ 10 udeležencev. Najpomembnejša sprememba odloka pa je, da od potrošnika oziroma stranke ne zahteva več predložitve negativnega testa testiranja za koriščenje storitev. Predvideva pa dve kategoriji glede izvajanja dejavnosti. Za prvo kategorijo ni potreben negativen test za izvajalce dejavnosti, v drugi kategoriji pa je test obvezen. Izjeme brez pogoja testa so enake kot doslej, s tem, da se v enako kategorijo dodajajo tudi storitve:
- ponujanja in prodajanja blaga in storitev potrošnikom na daljavo,
- opravljanje dejavnosti priprave jedi in pijač v primeru dostave,
- opravljanje dejavnosti priprave in strežbe jedi ter pijač v organizacijah, ki izvajajo gostinsko dejavnost za svoje zaposlene oziroma varovance.
Druga kategorija, s pogojem testa za izvajalca oz. zaposlenega vsebuje delno spremembo pri dejavnostih higienske nege, saj so vse te storitve (vključno s frizerskimi storitvami in pedikuro) po novem vključene med izjeme s pogojem testa za izvajalca.
Tako druga kategorija z obvezo testiranja in pogojem negativnega testa za izvajalca oziroma zaposlenega po novem zajema:
- opravljanje trgovinske dejavnosti, kot jo ureja zakon, ki ureja trgovino,
- druge servisne delavnice s površino do 400 m2 ter storitve izdelave, vzdrževanja in montaže,
- storitve nepremičninskega posredovanja,
- storitve higienske nege (kot na primer storitve frizerskih salonov, kozmetične dejavnosti, pedikura, manikura, dejavnosti salonov za nego telesa),
- storitve strokovnega oziroma poslovnega izobraževanja in usposabljanja do 10 oseb (kot na primer inštrukcije, jezikovne šole, strokovne delavnice),
- storitve salonov za nego živali.
Zaposleni lahko po novem namesto negativnega rezultata hitrega oziroma PCR-testa predložijo tudi:
- dokazilo, da so bili cepljeni proti COVID-19, vendar pod pogojem, da je od prejema drugega odmerka cepiva proizvajalca Biontech/Pfizer preteklo najmanj 7 dni, od proizvajalca Moderna najmanj 14 dni in proizvajalca AstraZeneca najmanj 21 dni in največ tri mesece za posamezno cepivo od navedenih dni po cepljenju dalje;
- dokazilo o pozitivnem rezultatu hitrega ali PCR-testa, kjer je od odvzema brisa preteklo najmanj 21 dni in največ šest mesecev, s čimer oseba dokazuje preboleno bolezen in imunost, ali potrdilo zdravnika, da je oseba prebolela COVID-19 in od začetka simptomov ni minilo več kot šest mesecev.
Za zaposlene v trgovinski dejavnosti bo podobno kot za zaposlene v vzgoji in izobraževanju uveljavljen protokol o presejalnem testiranju, stroške testiranj bo povrnila država.
Vir: gov.si
Photo by Mike Petrucci on Unsplash