Obveznost testiranja zaposlenih v prodajalnah

12.3.2021
S strani Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo smo prejeli obvestilo, da so ministrstvo in pristojni inšpektorati dogovorili skupno stališče do vprašanja v povezavi z obveznostjo testiranja zaposlenih v prodajalnah (3., 4. in 5. člen veljavnega Odloka o začasni prepovedi ponujanja in prodajanja blaga in storitev potrošnikom v Republiki Sloveniji).
Navajajo, da se pogoj testiranja zaposlenih enkrat tedensko (oziroma ustrezna dokazila) pri izjemi prodajaln nanaša na vse zaposlene, ki so neposredno ali posredno v stiku s prodajalci ali blagom (pogoj testiranja tako npr. velja tudi za skladiščnike, čistilke, varnostnike …). V kolikor pa določene storitve v prodajalni opravljajo zaposleni pri drugem podjetju na podlagi pogodbe med obema, trgovcem in tem podjetjem (npr. zagotavljanje storitev čiščenja preko čistilnega servisa, zagotavljanje storitev varovanja preko varnostne službe, trgovski potniki), gre za odnos B2B, ki se z odlokom ne ureja. Kljub temu ministrstvo trgovcem priporoča, da zaradi varnosti svojih strank tudi s pogodbenimi partnerji v pogodbi dogovorijo testiranje njihovih zaposlenih, ki v prodajalnah prihajajo v stik s strankami ali blagom.
Vir: Pravna služba GZS