Raziskava o vlogi družinskih podjetij v slovenskem gospodarstvu

25.8.2025
Družinska podjetja predstavljajo več kot 80 % vseh podjetij v Sloveniji in zaposlujejo več kot polovico aktivnega prebivalstva. Kljub temu njihov dejanski prispevek, izzivi ter razvojni potencial pogosto ostajajo premalo raziskani in prepoznani.
Družinska podjetja so posebna, ker združujejo dve logiki – podjetniško in družinsko. Medtem ko podjetniška logika stremi k rasti, konkurenčnosti in učinkovitosti, družinska logika poudarja kontinuiteto, medgeneracijsko povezanost, finančno varnost ter ohranjanje tradicije. Ta prepletenost prinaša prednosti, a tudi posebne izzive, ki zahtevajo premišljene rešitve.
Takšna podjetja imajo pomembno gospodarsko in družbeno vlogo – prispevajo k ohranjanju znanja in tradicije, ustvarjajo nova delovna mesta, krepijo lokalno okolje in pogosto zagotavljajo večjo odpornost v času gospodarskih kriz.
Prav zato na Univerzi v Novem mestu, Fakulteti za ekonomijo in informatiko pripravljajo obsežnejšo raziskavo, namenjeno boljšemu razumevanju njihove vloge v slovenskem gospodarstvu. Raziskavo izvaja predavateljica Anita Blažič.
Raziskava bo v prvi fazi izvedena s pomočjo anketnega vprašalnika, v drugi pa s poglobljeno analizo odgovorov. Na ta način bodo preverjena ključna raziskovalna vprašanja:
- Ali so družinska podjetja pomemben ustvarjalec delovnih mest?
- Ali družinska podjetja zagotavljajo večjo dolgoročno stabilnost in odpornost poslovanja v primerjavi z nedružinskimi podjetji?
- Ali družinska podjetja pomembno prispevajo k ohranjanju tradicije in podjetniških znanj?
- Se družinska podjetja srečujejo z izzivi nasledstva in profesionalizacije vodenja?
- Ali je med družinskimi podjetji pripoznana potreba po večjem institucionalnem prepoznavanju?
Anketni vprašalnik je kratek in zasnovan tako, da omogoča zbiranje ključnih podatkov o značilnostih, prednostih in izzivih družinskih podjetij. Rezultati bodo analizirani z uporabo kombinacije kvantitativnih in kvalitativnih metod ter bodo uporabljeni izključno za raziskovalne in izobraževalne namene.
Zbrane ugotovitve bodo omogočile:
- boljše razumevanje prispevka družinskih podjetij k slovenski družbi in gospodarstvu,
- pripravo predlogov za izboljšanje podpornega okolja,
- večjo ozaveščenost o njihovi pomembnosti,
- prenos dobrih praks med podjetji različnih panog in velikosti.
Vsak izpolnjen vprašalnik pomeni dragocen prispevek k celovitejši analizi slovenskega gospodarstva in hkrati k oblikovanju okolja, ki bo družinskim podjetjem omogočalo rast, inovacije in trajnostni razvoj.
Vabljeni, da si vzamete nekaj minut in izpolnite kratko anketo.
ANKETA >