Gospodarska zbornica   Dolenjske in Bele krajine

Vlada izdala Uredbo o mejnih vrednosti kazalcev hrupa v okolju

Vlada izdala Uredbo o mejnih vrednosti kazalcev hrupa v okolju

18.12.2025

Vlada Republike Slovenije je na svoji 185. redni seji izdala Uredbo o mejnih vrednosti kazalcev hrupa v okolju. Uredba celovito ureja varstvo okolja pred hrupom ter določa stopnje varstva pred hrupom, mejne vrednosti kazalcev hrupa v okolju, ukrepe varstva pred hrupom, ocenjevanje kazalcev hrupa, pridobivanje okoljevarstvenega dovoljenja, vsebino strokovne ocene skladnosti obratovanja virov hrupa in vsebino ocene obremenjenosti okolja s hrupom. Javna obravnava in sprejem Uredbe o mejnih vrednostih kazalcev hrupa v okolju sta sledila odločbi ustavnega sodišča v zadevi U-I-441/48 z dne 6. 7. 2022 Odločba Ustavnega sodišča št. U-I-441/18 z dne 6. 7. 2022 | Ustavno sodišče Republike Slovenije, s čimer je bila zagotovljena možnost sodelovanja javnosti, ki ob sprejemanju predmetne uredbe v letu 2018 ni bila ustrezna izvedena.

Uredba se od veljavne Uredbi o mejnih vrednostih kazalcev hrupa v okolju (Uradni list RS, št. 43/18 in 59/19) bistveno ne razlikuje. Spremembe so predvsem pojasnjevalne in terminološke narave. Dodan je izraz »mednarodno letališče«, ki se nanaša na letališča v Mariboru, na Brniku in v Portorožu. Jasneje je določeno tudi, da se uredba ne uporablja za heliporte, ki obratujejo v okviru bolnišnic, zlasti v primerih nujne medicinske, policijske in druge pomoči, s čimer se odpravlja dosedanje nejasnosti v praksi. Natančneje je zapisan 24. člen, ki ureja uskladitev obstoječih virov hrupa pri petih industrijskih obratih, ki so že dolgo umeščeni v bližino stanovanjskih območij. Gre za prehodno ureditev zatečenega stanja, pri čemer seznam teh obratov ostaja nespremenjen in velja že od leta 2010.

Nova uredba bo pomembna tudi za izvajanje infrastrukturnih projektov. Upravno sodišče je namreč letos poleti nadaljnjo uporabo prejšnje uredbe izrecno prepovedalo, saj je v postopku pritožbe na gradbeno dovoljenje za prvi odsek južnega dela tretje razvojne osi ugotovilo, da ni bila v skladu z ustavnimi in zakonskimi okviri, in odločilo, da se v tovrstnih okoljskih postopkih ne sme več uporabljati.

Med drugim bo lahko sedaj DARS dopolnil vlogo za izdajo gradbenega dovoljenja za prvi del prvega odseka južnega dela tretje razvojne osi, za okoli pet kilometrov ceste od novomeškega vzhodnega avtocestnega priključka do Osredka.

 

Vir: Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo in STA

Nazaj